poniedziałek, 17 kwietnia 2017

Suplementacja witamin i mikroelementów dla kobiet ciężarnych i karmiących

Zachowanie prawidłowych funkcji organizmu uzależnione jest od odpowiednich proporcji w podaży składników budulcowych, energetycznych oraz witamin i mikroelementów. Zachwianie równowagi prowadzi do zaburzeń w funkcjonowaniu komórek, tkanek i narządów, a nasilenie zmian może doprowadzić do ogólnego pogorszenia stanu zdrowia organizmu. Szczególnym stanem wzmożonego zapotrzebowania na różne składniki odżywcze są ciąża i laktacja. Zmiany zachodzące w organizmie kobiety ciężarnej spowodowane między innymi wysokimi stężeniami progesteronu polegają na ograniczeniu biodostępności różnych składników diety oraz na zwiększeniu zapotrzebowania ze względu na obecność rozwijającego się płodu.

CZYTAJ DALEJ
poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Domowy dietetyczny majonez

Majonez złą sławę zawdzięcza głównie swojej kaloryczności (100 g zawiera około 700 kcal, a to przecież zaledwie kilka łyżek!). Do porównania prezentowany poniżej majonez  zawiera tylko 107 kcal w 100 g. Są w nim jednak składniki, na które warto zwrócić uwagę, bo działają korzystnie na organizm.
Sos majonezowy ma szerokie zastosowanie, możesz go dodawać do większości potraw, takich jak: sałatki, burgery, ryby, dania mięsne oraz do przystawek i dodatków do dań: frytek, jaj, warzyw, wrapów czy kanapek.


Składniki:
  • 200 g serek wiejski
  • 60 g jaja kurze całe (1 szt., ugotowane na twardo) 
  • musztarda (1 łyżeczka)
  • sok z cytryny (2 łyżeczki) 
  • pieprz, sól
Sposób przygotowania:
  1. Zblendować wszystkie składniki na gładka konsystencje.
CZYTAJ DALEJ

Tu mnie znajdziesz

mytastepl.com FlyB - Kulinaria Znajdź przepis kulinarny - Katalog Smaków Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Przepisy Kulinarne z najlepszych kulinarnych blogów
TOP