wtorek, 26 kwietnia 2016

Jak wzmocnić siłę na wiosnę ?

Czujesz się jakby uciekło z Ciebie powietrze? Marzysz o śnie, a do każdej aktywności  musisz si zmuszać? Nie jesteś w najlepszym nastroju i łatwo Cię rozdrażnić? to typowe objawy wiosennego przesilenia. Wiele osób źle znosi zmianę czasu z zimowego na letni. Przez to za dnia są zbyt ospali, z kolei w nocy cierpią na bezsenność. W konsekwencji są rozdrażnieni, niespokojni i mało odporni na stres. Częściej niż zwykle boli ich również głowa i mięśnie, przez co są powolni, zdenerwowani i przemęczeni. Widać to też na zewnątrz - worki pod oczami, poszarzała cera, osłabione włosy i paznokcie... Stop! Tak nie musi być! Odpowiednia dieta czerpiąca jak najwięcej z natury sprawi, że będziecie cieszyć się wiosną i pełnią sił!


Siła pochodzi ze środka !



Jesteś tym, co jesz!" - to powiedzenie aktualne szczególnie w okresie przesilenia wiosennego. Wtedy powinniśmy przykładać tym większą uwagę do organizacji i kompozycji codziennych posiłków. To nic trudnego! Pamiętajmy tylko o kilku (bardzo podstawowych) zasadach:

  • Warto jeść mniej, a częściej - najlepiej 5 małych posiłków.
  • Nie wychodzimy z domu bez śniadania - pierwszy posiłek powinien dodać nam energii na idealny początek dnia. W pracy również nie zapominamy o jedzeniu - drugie śniadanie (choćby owoc lub jogurt) pozwoli nam zregenerować siły.
  • Dbajmy o to, by w naszym codziennym menu znalazły się produkty z mąki pełnoziarnistej, kasze, owoce i warzywa (w szczególności wzmacniający odporność czosnek i pełne witamin niskokaloryczne kiełki).
  • Pijemy dużo wody - około 2 litrów dziennie. Oczyści organizm, uchroni przed bólami głowy i doda nam pozytywnej energii.
  • Warto osłodzić sobie dzień czekoladą - dwie kostki tej gorzkiej każdego dnia poprawią humor i ukoją nerwy, a z pewnością nie przybędzie nam zbędnych kilogramów.


Siła pochodzi od natury !

Oprócz racjonalnego odżywiania, warto pomyśleć o naturalnych ziołach,  które także wzmocnią nasz organizm. Herbatki i napary ziołowe na pewno pomogą przetrwać okres przesilenia wiosennego w dobrej formie.
Racjonalna dieta wsparta odpowiednio dobrymi ziołami pozwoli szybko, skutecznie i w naturalny sposób zyskać dobre samopoczucie i energię, które pozwalają nam cieszyć się wiosną i zapomnieć o przykrych skutkach typowego dla tej pory roku przesilenia.
CZYTAJ DALEJ
niedziela, 24 kwietnia 2016

Domowy twaróg z ziołami

Do przygotowania domowego twarożku będziemy potrzebować jedynie 4 litrów mleka zsiadłego (większość zsiadłego mleka oddzieli się jako serwatka) oraz ulubionych przypraw. Mogą to być: natka pietruszki, szczypiorek, koperek, bazylia czy suszona papryka.

Sposób przygotowania:
Mleko przelać ostrożnie do garnka. Postawić na ogniu i mieszając od czasu do czasu bardzo delikatnie chochlą, czekać aż stanie się gorące. Nie wolno mleka zagotować!
Przelać na sitko i na 15 minut zanurzyć je w serwatce.
Następnie postawić sitko z serem na pustym garnku dodać ulubione zioła i zostawić na kilka godzin.


Serwatkę, która jest źródłem wielu aminokwasów, witamin i składników mineralnych, można po porostu wypić albo dodać do koktajlu owocowego.

CZYTAJ DALEJ
piątek, 22 kwietnia 2016

Olej kokosowy - wpływ na zdrowie i zastosowanie

Olej kokosowy, przez jednych uważanych jako kolejny pomysł marketingowców na promocje cudownego leku na wszystko, doczekał się w Polsce szerokiego grona zwolenników. Nic w tym dziwnego, bowiem olej ten to prawdziwa perełka, dzięki której zadbamy nie tylko o nasz wygląd, ale przede wszystkim o zdrowie. Olej kokosowy - rewolucja dla zdrowia i urody.

Sprawdzam co kryje się w olejku kokosowym oraz jak go wykorzystać na co dzień.

Skąd bierze się olej kokosowy?

Jak sama nazwa wskazuje, olej ten pochodzi z kokosu. wytwarza się go z jego miąższu, a ten o najwyższej wartości tłoczony jest na zimno, dzięki czemu zachowuje swoje właściwości zdrowotne. Olej ten, w zależności od temperatury, może mieć formę stałą lub płynną.

Właściwości zdrowotne oleju kokosowego!

Olej kokosowy doskonałym źródłem nasyconych oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Wśród właścicieli oleju kokosowego z pewnością wymienić należy wpływ na układ pokarmowy oraz jelita. Olej ten poprawia odporność organizmu oraz pomaga pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, a także wykazuje działanie antybakteryjne oraz przeciwwirusowe.

Olej kokosowy dla urody!

Do właściwości oleju kokosowego może również  zaliczyć jego wpływ na naszą urodę. Doskonale nawilża  bowiem skórę, chroni ją przed przesuszeniem oraz rogowaceniem naskórka. Wskazany jest również dla osób z trądzikiem i wszelkiego rodzaju dolegliwości skórnymi o różnym podłożu. Olej kokosowy można stosować jako maskę na włosy, dzięki czemu staną się one miękkie, nawilżone, błyszczące i mocne.

Jak stosować  olej kokosowy?

Na co dzień olej kokosowy możemy  stosować jako zamiennik tłuszczu do smażenia, pieczenia, jako dodatek do sałatek, ale również zewnętrznie na skórę i włosy.
Obecnie w związku z coraz popularniejsza modą na zdrowy tryb życia, pojawia się coraz więcej przepisów kulinarnych z zastosowaniem oleju kokosowego. W szczególności jest to zauważalne w przypadku wypieków, w których olejem kokosowym możemy zastąpić zarówno zwykły olej, (np. rzepakowy czy słonecznikowy), jak i masło.

Pamiętajmy, żeby swoją dietę urozmaicać o różne rodzaje tłuszczu. Warto również pamiętać o tym, aby ograniczyć te pochodzące zwierzęcego na rzecz roślinnych, a w szczególności starać się wyeliminować tłuszcze trans. Dzienna dawka tłuszczów (również tych ukrytych) nie powinna przekraczać 30 % zapotrzebowania energetycznego, dlatego im bardziej wartościowe tłuszcze  wkomponujemy w swoją dietę,m tym lepszej kondycji będziemy nasz organizm.

CZYTAJ DALEJ
poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Co jeść, gdy kończy się zima?

Pełniejsze kształty po zimie to naszym klimacie ni nadzwyczajnego. Niskie temperatury i brak światła wzmacnia apetyt, a przyrostowi wagi sprzyja mniej ruchu. Jedliśmy zimą bardziej treściwe i tłusto, nie żałując też sobie słodyczy. Nabraliśmy więc ciała i teraz szukamy sposobu na pozbycie się kłopotu i odzyskiwanie dawnej sylwetki.

Pomogą rośliny

Ocet jabłkowy, pokrzywa, wyciąg z białej fasoli - to naturalne " odchudzacze" wykorzystywane między innymi w suplementach diety dla osób dbających o prawidłową masę ciała. Zalety octu jabłkowego ceniły już nasze praprababki, które wypijały go w trosce o idealną linię. Substancja ta zawiera w sobie pektynę, czyli rozpuszczalny błonnik, który oczyszcza organizm z trujących substancji, reguluje perystaltykę jelit, czyli przesuwanie się masy pokarmowej aż do końca przewodu pokarmowego, a także pobudza wydzielanie soków żołądkowych. A to oznacza przyspieszenie trawienia.Ponadto ocet jabłkowy usuwa złogi, rozszczepia tłuszcze, poprawia metabolizm cukrów i - to najważniejsza wiadomość dla osób odchudzający się - hamuje apetyt. W odchudzaniu może także pomoc pokrzywa. Ta roślina oczyszcza układ trawienny, ma działanie moczopędne, przeciwdziała zatrzymywaniu się płynów w organizmie i ułatwia wydalanie szkodliwych produktów przemiany materii. Kolejnym składnikiem, który wspomoże nas w walce z nadprogramowymi kilogramami, jest fasolamina, czyli naturalny reduktor tłuszczu pozyskany z białej fasoli. Hamuje ona trawienie  skrobi, która znajduje się między innymi w białym pieczywie, makaronie, ryżu czy ziemniakach. Blokuje także aktywność wytwarzanego przez trzustkę enzymu trawiennego, tak zwanej alfa-amylazy, jeszcze zanim zmieni on skrobię w cukry proste, które pomagają budować tkankę tłuszczową.

Z błonnikiem łatwiej

Chociaż nie trawimy roślinnego włókna, jakim jest błonnik, to w naszej codziennej diecie powinno go być około 40 g, bo korzystnie wpływa na trawienie. Wspomaga też odchudzanie , gdyż pęcznieje w przewodzie pokarmowym i tym samym daje uczucie sytości. Wchłaniając wodę, zmiękcza masę kałową i przyspiesza usuwanie resztek pokarmowych z jelit. Pomaga też zwalczyć zaparcia, które są zmorą wielu osób gustujących w żywność mocno przetworzonej. Jeśli więc chcemy schudnąć,musimy postawić na surowe owoce, warzywa, ciemne pieczywo, makarony razowe, dziki ryż i inne produkty, które w jak najmniejszym stopniu poddane zostały obróbce i wciąż zawierają spore ilości tego cennego składnika. Bogatym źródłem  błonnika są też łupiny nasion babki płesznik. Substancja pochodząca z tej rośliny uwalnia śluz, który w przewodzie pokarmowym działa jak żel. Ułatwia przesuwanie się masy pokarmowej przez jelita, nie drażniąc ich. Jest to więc dobra proporcja dla osób o jelitach wrażliwych. Warto się więc rozejrzeć za suplementami zawierającymi błonnik z babki płesznik. Pamiętajmy także o tym, że żadna dieta w niczym nam nie pomoże, jeśli nie będzie towarzyszyć jej aktywność fizyczna. Dbajmy więc oto, co mamy na talerzu, ale i nie zapominajmy o ruchu i sporcie. I optymizmie. Mieszanina wszystkich tych składników umożliwia nam przejście przez wiosnę nieco lżejszym krokiem.

Wiosenny rozruch

Problemy ze stawami dotyczą coraz to młodszych osób. Naukowcy zaczynają mówić nawet o chorobie cywilizacyjnej. Jej przyczyny to siedzący tryb życia, utrwalanie przez lata wady postawy, złe nawyki żywieniowe i niedostateczna aktywność fizyczna. Ważnym zadaniem staje się więc kształtowanie prozdrowotnych zachowań i profilaktyka. Jednym z istotnych elementów jest suplementacja, czyli uzupełnienie jadłospisu o substancje pomocnicze w utrzymaniu i regeneracji chrząstki stawowej.
Chrząstka stawowa jest tkanką hydroelastyczną zawierającą proteoglikany ( połączenia wielocukrów i białek), które mają bardzo dużo zdolność wiązania wody i zapewniają chrząstce elastyczność. Jeśli dojdzie do jej  odwodnienia, przestanie ona pełnić funkcję amortyzatora wszelkich wstrząsów podczas ruchu. Stan chrząstki zależy od naszego stylu życia, brak ruchu i nadwagi. Pogarszają go także niedobory żywieniowe, prowadzące do zaburzeń w jej strukturze.

Jak dbać o sprawność?

Przede wszystkim pamiętać o profilaktyce - zgubić zbędne kilogramy,unikać nadmiernego obciążenia, dbać o aktywność fizyczną i korygowanie wad postawy. Ważna też jest dieta bogata wapń, witaminy B i D oraz bioflawonoidy. Musimy także pamiętać o  dostarczeniu organizmowi składników zapobiegających niszczeniu i ubytkowi chrząstki stawowej - glukozaminy,chondroityny, witaminy C i kolagenu.Glukozamina to monocukier, występujący naturalnie w więzadłach, chrząstkach i ścięgnach. Stanowi budulec do syntezy związków chemicznych tworzących chrząstkę stawową.Witamina C stanowi niezbędny substrat do ich syntezy. W chrząstkach  stawowych występuje też naturalny kolagen typu II, który jest jej najważniejszym składnikiem białkowym. Decyduje o jej wytrzymałości i odporności. Stawom pomoże również działający przeciwzapalnie wyciąg z kadzidłowca indyjskiego i substancji o podobnym działaniu - kwas boswelliowy, a także skrzyp polny i krzem.
CZYTAJ DALEJ

Tu mnie znajdziesz

mytastepl.com FlyB - Kulinaria Znajdź przepis kulinarny - Katalog Smaków Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Przepisy Kulinarne z najlepszych kulinarnych blogów
TOP