poniedziałek, 21 marca 2016

Wiosenny koktajl - kiwi blues

U progu wiosny czujemy się zmęczeni,bez formy. Nasze siły witalne są wyraźnie nadwątlone, więc każdemu przyda się zastrzyk energii,czyli porządna dawka dobroczynnych witamin i minerałów. Koktajl kiwi blues w swoim składzie ma trzy owoce: kiwi, pomarańczę, jabłko.
Wiosenna bomba witaminowa - to najwłaściwsze określenie dla tego koktajlu. Kiwi to owoc idealny - jego miąższ bogaty jest w witaminy A, B1, B2, PP oraz cenne minerały; potas, magnez, żelazo,fosfor. Niepozorne ziarenka w jego wnętrzu to skarbnica kwasów omega-3, niezwykle cennych w codziennej zdrowej diecie, wspomagających koncentrację i pracę mózgu. Ten mały włochaty owoc to prawdziwa tarcza przeciw wolnym rodnikom przyspieszającym starzenie się skóry i procesy nowotworowe. Badania dowodzą że jego częste spożywanie uodpornia,wygładza zmarszczki, chroni wzrok i serce,zmniejsza ryzyko nadciśnienia i miażdżycy.
Kiwi i jabłko to dobrana para owoców, która sprzyja wiosennej detoksykacji organizmu. Pektyny regulują pracę jelit i eliminują zaparcia, a polifenole zapobiegają chorobom Alzheimera i Parkinsona. Jabłka zawierają też krzem, pierwiastek decydujący o pięknym wyglądzie skóry, włosów i paznokci. Pomarańcza zadba o piękny koloryt skóry dzięki beta karotenom oraz uzupełni dzienne zapotrzebowanie na witaminę C. Taki koktajl jest wspaniała propozycja idealnego posiłku na wiosenne dni i na pewni wzmocni organizm po zimie. Skutecznie hamuje też apetyt na słodycze!


Składniki (2 porcje):

  • 250 g pomarańczy
  • 200 g jabłka
  • 150 g kiwi


Sposób przygotowania:

  1. Owoce myjemy, obieramy że skórki.
  2. Kroimy na mniejsze kawałki i wrzucamy do miksera.
  3. Miksujemy aż powstanie jednolita masa.
Wartość odżywcza:







Smacznego !
CZYTAJ DALEJ
środa, 16 marca 2016

Jak przemycić błonnik do posiłków?

Składnik ten jest bardzo ważny dla naszego zdrowia. Warto więc zadbać, by nie zabrakło go w diecie.
Błonnik potrafi doskonale wiązać wodę. Zaletę tę powinny wykorzystywać osoby chcące zrzucić co nieco na wadze. Wystarczy, że potrawy bogate w błonnik będą popijać wodę. Wtedy ten napęcznieje w żołądku, dając uczucie sytości. W ten sposób najemy się nawet małym posiłkiem!

Błonnik pokarmowy, choć nie rozpuszcza się w wodzie i nie jest przez nas trawiony, powinien być stałym składnikiem naszej diety. Jego niedobory bowiem mogą prowadzić m.in.; do zaparć, miażdżycy, cukrzycy i otyłości. Najlepszym źródłem błonnika są pełnoziarniste przetwory zbożowe, warzywa oraz owoce.dlatego jeśli nie jemy kasz, płatków, pełnoziarnistego pieczywa, warzy i owoców, powinniśmy przynajmniej wzbogacać nimi nasze ulubione potrawy. Mogą to być 1-2 łyżki otrąb dodane do ciasta na naleśniki, pierogi czy bułki albo kotlety panierowane w płatkach owsianych czy tez twaróg z dodatkiem owoców (świeżych lub suszonych). Poniżej przedstawiam inne, poste pomysły na przysmaki pełne błonnika.

Tartaletki

Z 300 g maki owsianej , 150 g masła, jajka, łyżki śmietany i szczypty soli zagnieć kruche ciasto. Wylep nim foremki, upiecz na rumiano. Każdą najlepiej pokrojonymi warzywami, np. cukinia, paprykę, cebule. Zalej masę z 200 ml kremówki i jajka. Piecz 25 minut w 190 st. C

Kotlety mielone

400 g mielonego mięsa drobiowego wymieszaj z posiekaną cebulą, jakiem 2 łyżkami bułki tartej, 2 łyżkami płatków owsianych i posiekanymi listkami szpinaku (świeżego lub mrożonego). Dopraw solą i pieprzem. Z masy formuj kotleciki, smaż na rozgrzanym oleju.

Słodka sałatka

Dwa owoce kwi obierz, potnij na cząstki. Banana obierz, pokrój na plasterki. Pomarańcze obierz, podziel na cząstki. Jabłko ze skórką pokrój w kostkę. Przygotowane składniki wymieszaj polej sosem ze zmiksowanego kiwi i pomarańczy,

Deser jogurtowy

Na dno wysokiej szklanki lub pucharka wsyp płatki górskie lub muesli. Zalej jogurtem naturalnym. Wierz deseru polej zmiksowanymi owocami jagodowymi, np. mrożonymi malinami, truskawkami. Możesz także wykorzystać pokrojone cytrusy.
CZYTAJ DALEJ
wtorek, 15 marca 2016

Dieta jajeczna - cel i zasady diety, jadłospis, opinia dietetyka

Jajka zawierają prawie wszystko czego potrzebuje nasz organizm. A ponieważ są niskokaloryczne i zawarty w nich cholesterol nie jest groźny, mogą być głównym składnikiem łatwej do stosowania diety odchudzającej. Zwłaszcza, że trwa tylko 2 tygodnie!

Zasady diety jajecznej
Jedz po 2 jajka na śniadanie, obiad i kolację Mogą być gotowane, ale jeśli masz chwilę czasu, przyrządzaj atrakcyjniejsze potrawy (np. z dodatkiem grzybów, ryby lub chudego mięsa). Staraj się nie dodawać do nich tłuszczu.
Jajka i potrawy z jaj uzupełniaj warzywami (bez ograniczeń), 1–2 owocami dziennie i małą ilością jogurtu, kefiru lub chudego sera.
Kromkę pieczywa dziennie lub łyżkę makaronu albo kaszy możesz jeść dopiero od 10 dnia diety.
Przykładowy jadłospis na jeden dzień diety jajecznej

Śniadanie: 2 jajka ugotowane na półmiękko, kilka rzodkiewek, pół grejpfruta, słaba herbata lub napar z pokrzywy
II Śniadanie: szklanka koktajlu z chudego jogurtu zmiksowanego z kilkoma listkami mięty, kawałka selera naciowego i kawałka surowego ogórka
Obiad: 2 jajka na twardo, surówka z papryki, kilku liści sałaty lodowej, 2–3 oliwek i połówki małej cebuli, przyprawiona bazylią i kilkoma kroplami oliwy. Zamiast jajek na twardo, możesz przygotować np.: omlet, jajka faszerowane pieczarkami lub jedną z potraw, jakie proponujemy poniżej
Kolacja: Sałatka z 2 jaj, połówki kalafiora i 2 łyżek zielonego groszku, pół łyżeczki majonezu
Propozycje potraw na śniadanie lub kolację przy diecie jajecznej
Jaja faszerowane tuńczykiem

Lista produktów: 2 jaja, łyżka tuńczyka w sosie własnym, pół łyżeczki koncentratu pomidorowego lub łyżeczka pikantnego keczupu, mały pomidor, szczypiorek, pieprz, sól
Sposób wykonania: Jaja ugotuj na twardo. Obrane przekrój wzdłuż na połowy. Wyjmij żółtka, dodaj do nich tuńczyka, koncentrat pomidorowy lub keczup, trochę szczypiorku, odrobinę soli i pieprzu. Nadzienie dokładnie wymieszaj widelcem na jednolitą masę. Napełnij połówki białek i udekoruj cząstkami pomidora.
Sałatka z jajek i szynki

Lista produktów: 2 jaja, 2 plasterki chudej wędzonej szynki, kawałek czerwonej cebuli, kilka marynowanych grzybków, korniszon, kilka gałązek natki pietruszki, kilka gałązek szczypiorku, łyżeczka majonezu, kilka kropli sosu Tabasco
Sposób wykonania: jajka ugotuj na twardo, obierz, przekrój na połówki lub ćwiartki. Owiń w szynkę. Obok połóż marynowane grzybki, plasterki korniszona i piórka cebuli. Udekoruj sałatkę natką i szczypiorkiem, skrop tabasco
Propozycje potraw na obiad przy diecie jajecznej
Jaja zapiekane ze szpinakiem

Lista produktów: 25 dag szpinaku – świeżego lub mrożonego, 2 jaja, cebula, ząbek czosnku, kilka listków świeżej bazylii, gałka muszkatołowa, sól, pieprz
Sposób wykonania: Świeży szpinak wrzuć do osolonego wrzątku na 2–3 minuty, osącz i posiekaj. Jeśli masz szpinak mrożony, podduś go, aż zmięknie. Dodaj posiekaną cebulę, zmiażdżony czosnek, gałkę, posiekaną bazylię, pieprz i sól. Krótko razem podduś. Przełóż szpinak do formy do zapiekania, zrób wgłębienie, wbij jaja. Zapiecz w piekarniku
Ryba zapiekana z jajami

Lista produktów: 2 jaja, kawałek fileta z dorsza, 3 pieczarki, łyżka sosu sojowego, 2 łyżki startej włoszczyzny, kawałek drobno posiekanego pora, łyżeczka masła, sól
Sposób wykonania: Rybę pokrój w kostkę, ugotuj w niewielkiej ilości osolonej wody (5 minut) i odcedź. Pieczarki zalej osolonym wrzątkiem, gotuj 5 minut, odcedź i pokrój w paski. Rybę wymieszaj z pieczarkami i warzywami, przełóż do natłuszczonej formy. Skrop sosem i posól. Jajka roztrzep widelcem, zalej nimi rybę i zapiekaj 10 minut w 170 st. C
CZYTAJ DALEJ

Tu mnie znajdziesz

mytastepl.com FlyB - Kulinaria Znajdź przepis kulinarny - Katalog Smaków Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Przepisy Kulinarne z najlepszych kulinarnych blogów
TOP